اصول لوله کشی آب باران
نوشته شده توسط : مدیر

بالا زدن آب از چاه فاضلاب در هنگام باراش باران به عوارض مختلفی است . یکی دلایلی که منجر بالا زدن آب از چاه می شود لوله کشی خطا آب باران هست . آب باران می بایست به وسیله لوله ها در جهت چاه های فاضلاب ساماندهی شود . از این رو چنانچه لوله کشی آب باران به صحت اجرا نشود آب باران در معابر باقی می‌ماند . پس رعایت اصول لوله کشی برای آب باران فرمان واجب و لازم می‌باشد . یکی دیگر از عارضه ها بالازدن آب از چاه فاضلاب هنگام بارش باران لبریز بودن چاه فاضلاب می‌باشد . درین حالت می بایست به یک کمپانی تخلیه چاه تماس حاصل نمایید .

نکات اساسی لوله کشی آب باران :
پیش گویی کانال آب باران بطور جدا

استعمال از لوله ها استاندارد

بکاربردن مال لوله ی مطلوب

حفر چاه جدا از هم برای دفع آب باران

همخوانی قطر لوله ها با تقشه

• نقشه های اجرایی بایستی دربرگیرنده کف شوهای اخذ کننده آب باران , مسیر و قطر لوله های قائم و افقی و روزنه های بازدید باشد . پلان طبقات و محوطه ساختمان می بایست در تقشه ها نشان داده شود . لوله کش

بررسی عیوب و نواقص لوله ها

بررسی آنکه لوله های آب باران تحت عنوان لوله فاضلاب یا این که هواکش مورد استعمال قرار نگرفته باشد .

به کار گیری از لوله هایی مقاوم در قبال نوروفروغ خورشید

• چنانچه لوله قائم آب باران در معرض ضربات فیزیکی و یا این که نوروفروغ خورشید جای‌دارد خوب تر است از لوله های مقاوم ( UPVC یا این که گالوانیزه ) مصرف شود .

حفاظت از لوله در قبال یخ زدگی

محاسبه کردن تعداد رایزرهای آب باران

• خوبتر است برای بام های با مرحله بیشتراز 100 متر مربع حد اقل 2 عدد رایزر آب باران در لحاظ گرفته شود . پیشنهاد میشود حد اقل قطر لوله های آب باران ساختمان 4 اینچ باشد .

اتصال لوله های PVC با چسب

اتصال لوله های پلی اتیلن به یاری گرما

تعبیه کفشوی برای لوله های آب باران

گزینش مال و دسته مطلوب برای کفشوی

• کفشوی آب باران بام بایستی از فرآورده مقاوم در قبال خوردگی باشد و کانال صافی داشته باشد . کفشوی آب باران بایستی به ترتیبی باشد که کانال صافی آن دست‌کم تا 10 سانتی متر فراتر از تراز بام ادامه یابد . اتصال لوله آب باران بایستی مستقیما به کفشوی آب باران باشد و اجرای لوله افقی آب باران روی بام ممنوع است .

اجرای سیفون پس از کفشوی محل ورود لوله آب باران مجاز نمیباشد

به کارگیری از بست مطلوب برای لوله ها

رعایت مسافت بست ها

تعبیه ی روزنه ی بازدید در تحت ترین نصیب لوله های قائم ( پیشین از تحت ترین زانو )

• روزنه بازدید همینطور بایستی در نقاط تغییر تحول جهت لوله های افقی , در‌صورتی‌که زاویه تغییر و تحول جهت لوله بیشتراز 45 مرتبه باشد نصب شود .

• در صورتی‌که لوله اب باران افقی یا این که قائم در اجزای ساختمان دفن شود , روزنه بازدید می بایست تا تراز تمام شده کف یا این که دیوار ادامه یابد .

• روی لوله افقی مهم آب باران خروجی از ساختمان , فورا پی از خروج از ساختمان روزنه بازدید می بایست در جایی باشد که دسترسی به آن سهل و آسان بوده و به سهولت بتوان از آن نقطه با صادر کردن وسایل مطلوب , گرفتگی لوله را بر طرف کرد .

روی لوله افقی آب باران ( در محوطه ) در مسافت مطلوب روزنه بازدید نصب شود .

• روی لوله کلیدی افقی زیر ترین نصیب کانال لوله کشی در مسافت هر 15 متر ( برای لوله های کمتر از 100 میلی متر ) و در مسافت هر 30 متر ( برای لوله های 100 میلی متر و بزرگتر ) روزنه بازدید واجب است .

• مقدار روزنه بازدید روی لوله آب باران , تا قطر نامی 100 میلی متر ( 4 اینچ ) می بایست برابر قطر نامی لوله باشد . در لوله های با قطر نامی بزرگتر روزنه بازدید بایستی دستکم 100 میلی متر باشد .

شیب لوله های افقی آب باران مطلوب باشد .

• دستکم شیب لوله های افقی آب باران می بایست یک درصد باشد .

پیشین از تست , لوله آب باران با رنگ یا این که اجزای ساختمان پوشانده شود .

زمان و فشار تست مطلوب باشد .

• بازه زمانی تست 15 دقیقه است و تست با آب برای حد عمده فشار استاتیک , مرتبط با طول بلندترین لوله های قائم آب باران صورت می‌گیرد . بعداز مالامال کردن بدون نقص لوله ها با آب در صورت کاهش مرحله آب در لوله ها بایستی تمامی قطعات و اتصالات مورد بازرسی قرار گیرند و نشت آب مشاهده نشود .
در صورت مشاهده نشت آب , بایستی قطعه یا این که اتصال معیوب ترمیم یا این که بده بستان شود و تست با آب تکرار گردد .

 





:: برچسب‌ها: لوله کشی , لوله کش , انواع لوله ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: