اولین سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی کشور در کرمانشاه افتتاح شد
نوشته شده توسط : مدیر

به نقل از خبر نگار خبرگزاری دانشجو ها جمهوری اسلامی ایران ( ایسنا ) حیطه کرمانشاه , اولی وب سایت بازیافت نخاله های ساختمانی مملکت با حضور نائب رئیس عمرانی استانداری , شهر دار , اعضای شورای شهر و عده ای از مسئولین استان کرمانشاه روز سه‌شنبه ( دوم اردیبهشت ماه ) آغاز به فعالیت کرد . حمل نخاله جنوب تهران

هایده شیرزادی اجرا کننده طرح بازیافت نخاله های ساختمانی کرمانشاه در دین بهره‌برداری این تارنما با اشاره به تاریخچه روز زمین منزه و بابیان این‌که ایرانیان از هزاران سال قبل درین روز برای مراقبت از عنصرها چهارگانه برنامه داشته اند و خرقه سپید بدن می کردند , خاطرنشان کرد : تصمیم گرفتیم در چنین روزی او‌لین وبسایت بازیافت نخاله های ساختمانی مرزوبوم را در کرمانشاه بهره‌برداری کنیم .

او با اشاره به پیگیری های حدود 15 ساله برای بازیافت نخاله های ساختمانی کرمانشاه , است , افزود : کرمانشاه طی سالهای قبلی از لحاظ ارتقا جمعیت و گسترش یافتگی فرآیند افزایشی داشته است و این دستور سبب ارتقا روز افزون آشغال ها و نخاله ها شده‌است .


شیرزادی بابیان این‌که طرح بازیافت نخاله های ساختمانی در سال 1391 در شورای شهر کرمانشاه مصوب شده‌است , ادامه بخشید : با حمایت استانداری و بقیه دستگاه های دارای ارتباط اعتبار موردنیاز برای فعال سازی این پروژه که جزو آن هم به طور وام ها بود , مهیا شد .


او به‌دنبال از ایجاد روزمره چهار هزار بدن نخاله ساختمانی در کرمانشاه خبر اعطا کرد که متساوی هر ساله 1 . 5 میلیون بدن نخاله است .

به گفته اجرا کننده طرح بازیافت نخاله ساختمانی کرمانشاه ارتقا ساخت نخاله های ساختمانی و تخلیه آن در کناره شهرها نقص‌ تمام مرزو بوم است و طرح بازیافت این نخاله ها روز جاری برای نخستین بار در مملکت در شهر کرمانشاه کلید خورد .

شیرزادی معتقد است , با اجرای این طرح نیز زمین از دپو نخاله های ساختمانی رهایی می‌یابد , نیز کوه ها و معادن محافظت می شود و نیز مصالح قابل به کارگیری برای ساخت و ساز مجدد به چرخه مصرف گشوده می‌گردد .


او از مسئولین تقاضا کرد پس از اجرای این طرح با تشکیل شورای نخاله , چک بیشتری بر تخلیه نخاله های ساختمانی داشته باشند و به علاوه محلی معین برای گردآوری تمامی نخاله های ساختمانی در لحاظ گرفته شود .


اجراکننده طرح بازیافت نخاله های ساختمانی کرمانشاه بابیان این‌که فعلا دو خط برای بازیافت نخاله های ساختمانی خریداری شده‌است , ادامه اعطا کرد : این دو خط قادر است روزمره دو هزار بدن نخاله ساختمانی را در دو کشیک بازیافت نماید .


شیرزادی اذعان کرد : کرمانشاه به هشت خط بازیافت نخاله نیاز دارااست که چهار خط برای نخاله های فعلی و چهار خط دیگر برای یک سری میلیون بدن نخاله ساختمانی قبل است .


او هزینه خریداری امکانات مو جود را حدود پنج میلیارد تومان اظهار‌کرد که دو میلیارد و 400 میلیون تومان آن وام ها بانک تجارت بوده و مابقی با همیاری شهرداری , اداره همکاری شهرداری ها و کمپانی بازیافت کرمانشاه تامین شده‌است .


او معتقد است , با دستگاه های دیگری که ما یحتاج است در کل هفت میلیارد تومان برای اجرای بدون نقص این طرح اعتبار نیاز است .


به گفته شیرزادی اجرای بدون نقص این طرح کرمانشاه را از نخاله های ساختمانی منزه می نماید , معادن را محافظت می نماید و مصالح ساختمانی برای پروژه ها تامین می شود .

مدیرعامل کمپانی بازیافت آشغال کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد همانطور که کرمانشاه در حوزه بازیافت آشغال یک سرمشق ملی شده , در بازیافت نخاله های ساختمانی هم سرمشق شود .

استفاده دوباره از 15 هزار تن نخاله ساختمانی در آینده نزدیک
نائب رئیس سرویس ها شهری شهرداری تهران از بهره‌گیری دوباره نخاله‌های ساختمانی به میزان 15 هزار بدن در آینده‌ای نزدیک خبر بخشید و اظهار کرد : به زودی طرح جنگلکاری 30 کیلومتر از مسیر فرودگاه امام خمینی ( ره ) عملیاتی خواهد شد .

به نقل از خبر نگار شهری خبرگزاری جوان , مجتبی یزدانی در جریان بازدید از محل دفن آشغال آرادکوه در عده خبرنگاران , با اشاره بدین این‌که تهران روزمره 7500 تا 8000 بدن آشغال ایجاد مینماید , بیان کرد : این میزان از آشغال حجم مضاعف متعددی است و ظرف سال‌های قبل با وجود ارتقا جمعیت تهران سعی کرده‌ایم که حجم آشغال تولیدی را اثبات نگه داریم .

او افزود : از 20 فروددین ماه ماه دو حیطه به طور پایلوت مورد تفکیک از مرجع را عملیاتی خواهند کرد که در‌حالتی که شهروندان در مشاجره آشغال با ما همیاری نمایند میتوانیم ساخت آشغال را به نصف این میزان کاهش دهیم .

نائب رئیس سرویس ها شهری شهرداری تهران در ادامه‌ صحبت‌های خویش , افزود : بایستی بدین نکته دقت داشته باشیم که در مدیر شهری هر واقعه مثبتی که بخواهد چهره دهد , نیازمند شرکت کردن مردمان است .

او با اشاره به نخاله‌های ساختمانی , گفت : با وجود این‌که ساخت و سازها در تهران کاسته شده است , ولی 43 هزار بدن نخاله ساختمانی داریم که جزء آن مورد به کارگیری دوباره قرار می گیرد . برنامه ما این است که در آتی نزدیک 15 هزار بدن از نخاله‌های ساختمانی را مورد افتتاح دوباره در اختیار بگذاریم .

یزدانی در ادامه‌ تاکید کرد : 300 هزار جنگلکاری را در فرمان عمل خویش قرار داده‌ایم که به زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد . همینطور جنگلکاری در لبه فرودگاه امام خمینی ( ره ) خوا‌هیم داشت که 300 کیلومتر از این مسیر از عرصه مجاهدت تا فرودگاه درختکاری خواهد بود .

او در بخش دیگری از صحبت‌های خویش , افزود : شهرداری حیطه 9 و اداره بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درین طرح ملازمت خواهند داشت و تا دو هفته‌ آتی این طرح عملیاتی خواهد شد . همینطور آب پاشی درختان غرس شده درین طرح به طور قطره‌ای آب پاشی خواهند شد .

نائب رئیس سرویس ها شهری شهرداری تهران در پایان هم به بوی نامطبوعی که در مسیر فرودگاه امام خمینی ( ره ) متصاعد می شود اشاره و خاطر نشان کرد : این عطر ربطی به دفن آشغال در گروه آرادکوه ندارد و مبتنی بر بررسی‌های کارشناسانه تیمی از دولت , فقط پنج درصد از آن را مرتبط با شهرداری تهران می داند شده‌است .





:: برچسب‌ها: حمل نخاله , حمل نخاله ساختمانی , حمل نخاله در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: