تاکید وزارت بهداشت بر جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و آب‌های سطحی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
نوشته شده توسط : مدیر

روستاي قادري سراب ذهاب کرمانشاه , سه روز پس از ز‌لزله 

نماینده وزارت بهداشت در بخشها ز‌لزله زده کرمانشاه آخری اقدامات انجام یافته برای تامین بهداشت درین بخش ها را شرح داد .

طیب دیرین در گفت‌وگو با ایسنا , در رابطه برنامه دستگاه‌های مسئول برای در دست گرفتن فاضلاب و آب‌های رها شده در بخش ها زلزله‌زده , توضیح اعطا کرد و اعلام‌کرد : کالج علم ها طبابت کرمانشاه در ستاد چالش استان دراین مورد فعال است و توانسته حیث همگی مسئولان استانی را به اهمیت این مسئله جلب نماید . درین کمیته تمامی مسئولان دیگر مشتمل بر آبفا و . . . به اهمیت قضیه پی برده‌اند و عهد و پیمان همیاری داده‌اند تا همراه حوزه بهداشت به گونه ای کار نمایند که خلل خاصی در این مورد نداشته باشیم .

او ادامه اعطا کرد : ما نگرانی‌های خویش را از روش معاونت بهداشت و مدیر کالج علم ها طبی کرمانشاه به آن ها منتقل کرده‌ایم . مسئولان ارشد استان هم حمایت کرده‌اند . امید است با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته آبهای سطحی و نخاله‌های ساختمانی جمع‌آوری و اقدامات پیشگیرانه برای فصل گرما صورت بپذیرد . دانش گاه علم ها طبی کرمانشاه برنامه‌ریزی نموده است که بیشتراز ۳۰۰ هزار مترمربع از آبهای سطحی و فاضلاب این بخش ها را با یاری یکی دانشگاه‌های علم ها طبی تهران سم پاشی نماید که‌این عمل فعلا آغاز شده‌است .

دیرین در رابطه موقعیت تندرست آب آشامیدنی ناحیه هم توضیح بخشید و بیان کرد : سالم آبهایی که موظف هستیم کلرسنجی آنها‌را انجام دهیم و همینطور آب‌ قابل توزیع در سیستم شبکه‌ که می‌توان آن را تست کرد , تایید میگردد . حمل نخاله ساختمانی شمال تهران

او تاکید کرد : آزمایش‌ آب‌های رها شده و فاضلاب بخشها به طور تروتمیز با استعمال از نیروهای بهداشت محیط و حوزه بهداشت به همراه اکیپ‌های دیگر انجام میشود . این نیروها همت می نمایند دستکم تجمع آب در بخش ها وجود داشته باشد . اکنون هم مشکلی از دید فاضلاب و آب‌آشامیدنی نداریم ; زیرا این آب به طور تر و تمیز کلرسنجی می‌گردد و دانش گاه هر روز دراین باره گزارش می گیرد و برخورد تغییر‌و تحول میزان کلر را به آبفا اطلاع میدهد .

نماینده وزارت بهداشت در بخش ها زلزله‌زده کرمانشاه در پی تصریح کرد : تعداد سرویس‌های بهداشتی و خزینه هم اینک دست کم نیاز را برآورده میکند , البته گشوده نیز می‌توان هم زمان با آغاز اسکان دایم و ثبت اسکان موقت , تعداد آنها‌را ارتقا اعطا کرد . عمل اسکان موقت هم مبتنی بر برنامه سازمان‌هایی که مسئول این فعالیت می باشند در حالا پیش رفتن است . ما هم در حوزه تندرست اسکان اشخاصی که نیاز بیشتری دارا هستند , مثل ما‌درها حامله و بیماران را در حق تقدم قرار داده‌ایم .

کهن , در رابطه برنامه برای پیشگیری از مارگزیدگی و عقرب‌ گزیدگی درین بخش ها هم بیان کرد : در بخشها گرمسیر در وضعیت معمولی هم احتمال گزش موجود هست ; به همین بهانه قرار است درین حوزه آموزش‌هایی با یاری کارمندان بهداشت و مراقبان تندرست ارائه شود . افزون بر آن می بایست پادزهرهایی مهیا شود که استان کرمانشاه از این لحاظ مشکلی ندارد . درباره ی دپوی نخاله هم با سازمان‌های مسئول جلساتی برگزار شده تا محل تجمع جوندگان و حشره‌ها از فی مابین رود . این سه برنامه هم به موازات نیز پیش میرود .

نماینده وزارت بهداشت در مناظق زلزله‌زده همینطور بیشتر کرد : سرویس ها خانه‌های بهداشتی که پس از زمین لرزه زخم ندیده بودند , از به عبارتی روزهای نخستین بعداز ز‌لزله آغاز شده‌است . بعضی از این مرکز ها جراحت جزئی چشم بودند و قابل تعمیر می‌باشند . تعمیر آن ها در بیشتر شهرها به پایان رسیده و صرفا یک سری شهر مانده است . از حیث فنی هم تایید شده که‌این مرکزها قابل تعمیر میباشند . ۴۷ منزل و ۹ راءس بهداشت تخریب شده بودند که اکنون پیمانکار آن ها معلوم و زمین‌ها تحویل داده شده‌است . سرویس ها این مرکز ها هم باطن کانکس‌های جایگزین ارائه می شود .





:: برچسب‌ها: حمل نخاله,حمل نخاله ساختمانی,حمل نخاله ساختمانی شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: