از علل رها سازی نخاله درحاشیه شهر نبود یا دور بودن مکان نخاله است
نوشته شده توسط : مدیر


شهردهگلان در حصار نخاله ها رخ نمایی می نماید . حمل نخاله شمال تهران
شهردهگلان در حصار نخاله ها فیس نمایی می کند/ ازعلل آزاد سازی نخاله درحاشیه شهر فقدان یا این که بدور بودن مکان نخاله است
شرایط نابسامان نخاله های ساختمانی رهای در کناره شهر دهگلان علاوه بر مخدوش کردن چشم انداز زیبای شهر بستر ساز مشکلات ومعضلاتی دیگر برای شهروندان شده‌است .

 به نقل از خبر نگار دهگلان شیفته , یک کدام از مشکلاتی که شهردهگلان با آن دست به یقه است بحران نخاله های ساختمانی است که امروزه با بسط ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی , همینطور تخریب و بازسازی ساختمان ها , میزان پسماندهای ساختمانی و عمرانی به نحو چشمگیری در درحال حاضر ارتقا است .

 این شهرستان با وجود تعدد مشکلات در کلیه قضیه ها با محرومیت دست و پنجه قابل انعطاف می نماید و حدود چندینن ساله با بحران آزاد سازی نخاله های ساختمانی روبرو هست که متاسفانه تا به امروز هیچگونه اقدامی از سمت دستگاههای ذیربط برای حل این خلل صورت نگرفته است .

با ترقی روزافزون و پرورش جمعیت و گسترش دولت ها بشری نیاز جامعه ها به ساخت و ساز و توسعه و گسترش اماکن ارتقا می‌یابد که‌این فرمان سبب ساخت روز افزون نخاله ساختمانی شهری خواهد شد و با عدم بررسی و طرح ریزی و سوق‌دهی مناسب دستگاههای ذی ربط در این سمت مشکلات تخلیه غیرقانونی نخاله ساختمانی در کناره شهر دهگلان و جاده ها خود نمایی می نماید .

 در جاده منتهی به قبرستان تازه شهر دهگلان آزاد سازی نخاله های ساختمانی به طور غیررسمی در کناره شهر جمع شده و منجر آلودگی محیط زیست و بدمنظر شدن رخ شهر شده‌است .

یک کدام از عللی که سبب شده نخاله های ساختمانی در لبه جاده رها شود به دور بودن محل تخلیه هست که می بایست با این اصل اعتنا کرد که مهم‌ترین پارامتر در گزینش محل نخاله ها نزدیک بودن به راس شهر است تا مورد قبول مردمان قرا بگیرد گزینش محل دفن نخاله بدور از شهر سبب ساز ارتقا تخلفات و تخلیه غیررسمی در لبه شهر می شود .

 طبق ضابطه مدیر پسماند شهری اشخاصی که در مکان های ممنوعه نخاله تخلیه می نمایند مجرمند البته ضابطه مانع رئیس شهری در مواقعی آن طور که بایستی بدون شوخی گرفته نمی‌شود .

 محیط زیست وابسته به فرد خاصی نیست و برای نگهداری آن همگی اشخاص جامعه مسئولیت دارا هستند و بایستی همیاری حتمی را در این راه داشته باشند .

 شهروند دهگلانی نخاله های ساختمانی مسیر قبرستان جndn به مقام نخاله منتقل شود

 یکی شهروندان دهگلانی ضمن ابراز نگرانی از وجود نخاله های خیابان ساحلی در مسیر قبرستان نو اعلام‌کرد : وجود این نخاله ها رخ شهر را دوچندان زشت نشان می‌دهد نیاز است این نخاله ها جهت دهی شده و از این مسیر به رده نخاله منتقل شود .

او از شهرداری , شورای شهر ودستگاههای ذیربط خواست تا نسبت به‌این چالش راه حل ای بیندیشند .

مدیریت شورای اسلامی شهر دهگلان مقام نخاله های ساختمانی معلوم و زمین متبوع تملک شده‌است

چیمین حسامی مدیریت شورای اسلامی شهر دهگلان در مصاحبه با خبر نگار ما اظهار داشت بابیان این‌که نخاله های ساختمانی در قسمت های گوناگون عمرانی , ساختمان سازی و گودبرداری ها , مشتمل بر خشت , بتن , سنگ های ساختمانی , قطعات گچی , چوب , پلاستیک و فلزات است , گفت : گهگاه شاهد تخلفات و تخلیه غیررسمی نخاله های ساختمانی در لبه جاده و یا این که در مکان های غیرمناسب که بوسیله رانندگان کامیون حمل کننده نخاله ساختمانی بیشتر در ساعتها شب صورت می‌گیرد .

 حسامی افزود : برای خودداری حل این چالش , مقام نخاله های ساختمانی در روستای تروال رقم خورده و زمین متبوع آ ن هم تملک شده‌است .

 او بر نقش کارآمد شهروندان در پرهیز از تخلیه غیرقانونی نخاله ساختمانی اشاره نمود و اظهار‌کرد : طبق ضابطه رئیس پسماند شهری کسانی که در مکان های ممنوعه نخاله تخلیه می نمایند مجرمند .

 حسامی خاطرنشان کرد : بخش اعظمی از شهروندان نسبت به نخاله ساختمانی و خطرها آن بی تفاوتند و به راحتی در محیط زیست رها می نمایند که بایستی در این جهت تمدن سازی در ضرورت دستور قرار گیرد .

مدیر شورای شهر دهگلان افزود : برای حل این چالش دو دستگاه خودرو بوسیله شهرداری جهت تخلیه نخاله ها به بیرون از شهر در لحاظ گرفته شده و شهرونداني كه نخاله ساختماني دارا‌هستند مي توانند با تماس با مسئول توده آوري نخاله هاي ساختماني در بخش ها متفاوت شهر درخواست خویش را جهت توده آوري نخاله هاي خویش اعلام نمايند , بعد از تماس شهروندان اتومبیل حمل نخاله درمحل ذی‌ربط حاضر شده و مبادرت به گردآوری نخاله‌های ساختمانی میکند .

حسامی در پی اعلام کرد : نخاله های مسیر گورستان نو در کناره خیابان ساحلی در طول احداث خیابان ساحالی به آنجا منتقل شده و برای تحت سازی پروژه خیابان ساحلی مورد استعمال قرار خواهد گرفت .

 





:: برچسب‌ها: حمل نخاله,حمل نخاله ساختمانی,حمل نخاله ساختمانی شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: