تجهیزات بازیافت نخاله های ساختمانی
نوشته شده توسط : مدیر

کمپانی منزه انرژی بنا با توکل بر تخصص و توانمندی و همینطور با دارا بودن نمایندگی قانونی, نسبت به انتقال تکنولوژی و نصب و راه‌اندازی امکانات نوین بازیافت نخاله های ساختمانی به مرز و بوم عزیزمان جمهوری اسلامی ایران مبادرت کرده است . حمل نخاله ساختمانی غرب تهران

 ضایعات ساختمانی یا این که نخاله‌های ساختمانی , عبارت است از موادی که به صورت تحمیلی و تصادفی در عملیات ساخت‌ و ساز ایجاد می‌گردد . این ضایعات دربرگیرنده مصالح ساختمانی از قبیل عایق , میخ , سیم برق , میلگرد و همینطور ضایعات حاصل از روند آماده‌سازی مقدماتی محل پروژه همچون مصالح لایروبی , کنده درختان و قلوه سنگ‌ها می گردد . نخاله‌های ساختمانی , احتمالا دارنده سرب , آزبست و یا این که بقیه مواد خطرناک باشند بخش اعظمی از پسماندهای ساختمانی , تشکیل شده‌اند از مصالحی زیرا خشت , بتن و چوب که سازه به دلایلی در طی عملیات ساخت‌وساز فارغ از به کارگیری مانده‌اند .

بازیافت نخاله‌های ساختمانی از طریق های به کار گیری دوباره از ضایعات ساختمانی است . این طرح روشی مبتکرانه جهت بازیافت نخاله‌های ساختمانی ناشی از تخریب ساختمان های سابق میباشد که اثرها مثبت زیست محیطی فراوانی داراست . یکی مشکل‌ها شهرهای در حال پیش رفت , فقدان زمین برای دپوی نخاله‌های ساختمانی می‌باشد , با اجرای این طرح علاوه بر نگهداری زمین‌ها و محیط زیست بها اقتصادی فراوانی با ایجاد مصالح ساختمانی تماما مرغوب حاصل خواهد شد . به کار گیری دوباره از منابع ارگانیک که اثرها ملی و زیست محیطی داراست و قیمت افزوده تولید شده از مزایای بخش اعظم اجرای این طرح است .

 سنگ شکن ها و سرندهای متحرک و قابل حمل هارتل کراشر , کار خردایش و دانه بندی را با شایسته ترین کیفیت , بالاترین منفعت وری و با کمترین هزینه انجام می دهند . این اتومبیل آلات قابلیت و امکان خردایش و دانه بندی کلیه سنگ های ارگانیک را داشته و همینطور قابل به کار گیری تحت عنوان اتومبیل آلات بازیافت نخاله های ساختمان , تیرهای سیمانی برق و یا این که تراورس های خط آهن با قابلیت و امکان جدا سازی فلز آرماتور را دارااست .

رئیس مصالح قابل بازیافت دورریز ساختمانی از مهمترین راهکارهای اقتصادی درکشورهاست

مواد مهم دورریزهای ساختمانی که امروزه بازیافت میشوند مشتمل بر بتن , چوب , فلزات , خاک , گچ و خشت است . مصالح بازیافتی را می توان در قسمت های متفاوت ساختمان های عمرانی مثل پباده سازی بوستان ها , تسطیح شیب ها , محوطه سازی , رویه سازی و تنظیم بتن و هم تحت عنوان مصالح پرکننده زهکشی و زیرسازی راه و روش ها به کار پیروزی .

تکنیک ها و تجهیزات متعدد در امر جداسازی :

جهت جداسازی ضایعات ونخاله های ساختمانی روش های مختلفی سفارش می گرددکه به شرح پایین میباشد :

1 ) جداسازی دستی

2 ) آسیاب ( خرد کن )

۳ ) جداکننده مغناطیسی : برای آهن آلات

۴ ) جداسازی بادی : برای جداکردن ذرات سبک

۵ ) جداسازی گردوخاک : هودها , فیلترها , سیکلون ها

۶ ) جداسازی پرتابی : باتوجه به وزن و میزان تکان ذرات

۷ ( جداسازی با سیال : ازطریق شستشو با آب و یا این که ته نشینی و غوطه ور سازی در سیال

۸ ( سرند ( فیلتر ) : جهت جداسازی مواد خرد شده با میزان های دلخواه همانند سرند لرزان و استوانه ای گردان

۹ ( جداسازی الکترونیکی : به کار گیری از این دانش برای تشخیص مقدار ذرات , تشخیص فلزات آهنی و غیر آهنی وتعیین رنگ اجسام

۱۰ ( حرارت دوباره : به خواسته جداسازی ملات همراه با نخاله های غیر بتنی ( خشت ) و همینطور قابل بازیافت کردن خشت های کهنه ( چند سال عمر (

استفاده مجدد بازیافت بتن

بخش اعظم حجم دورریزهای ساختمانی را بتن تشکیل می‌دهد , راجع به قابلیت و امکان استعمال از بتن بازیافت می توان :

گونه های موزائیک

بتن معمولی غیر دارای سلاح

قطعات بتن در نما

خشت سیمانی

روسازی بتن راه و روش

استفاده دوباره و بازیافت خشت

تمام آجرهای رسی که با ملات آهک یا این که آهک و سیمان پوشیده گردیده اند می‌توانند استعمال دوباره شوند .

از بدور ریزهایی به اسم خشت جوش که عمدتاً در زمان ایجاد تولید می‌شوند می توان در شیب بندی بام به کارگیری کرد و همینطور با آسیاب کردن آن می شود به تیتر پوزولان در بتن و ملات منفعت موفقیت . با افزودن خاک اره , فوم پلی استایرن و باطله زغال سنگ به خاک رس خشت پزی می توان خشت سبک ساخت کرد .

کاربرد دورریزها به عنوان سنگدانه

سنگدانه های بازیافتی میتوانند تحت عنوان مبنا و زیراساس در راه و روش سازی مورد استعمال قرار گیرند . همینطور در ساخت اعضای بتن دارای سلاح غیرسازه ای همانند تهیه شیب کف , پیاده رو ها و ساخت پی در ساختمان های کوچک به کار گیری میگردند .

 این شرکت آماده ارائه خدمات فوق با تکنولوژی نوین هست .

درخواست های خویش را ارسال فرمایید تا متخصصان این موسسه بعداز بررسی های می دانی نسبت به نصب و فعال‌سازی امکانات امروزی بازیافت نخاله های ساختمانی مبادرت به کار آورند .

 





:: برچسب‌ها: حمل نخاله , نخاله ساختمانی , حمل نخاله ساختمانی غرب تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: