راه‌حل صدای داکت اسپلیت
نوشته شده توسط : مدیر

آیا حذف صدای ناشی از نوسان الکترو فن ها و داکت اسپلیت ها میسر است ؟ 

امروزه داکت اسپلیت ها تحت عنوان یکی‌از شایع ترین سیستم های تهویه آپارتمانی به شمار میایند که به دلیل فایده ها و مزایای متعدد , آنان را در بخش اعظمی از پروژه های ساختمانی مورد به کار گیری قرار می دهند . اعم از مزایای استعمال از گونه های داکت اسپلیتها در پروژه ها , منقطع نمودن مخارج مصرف انرژی از شارژ همگانی ساختمان است که سبب ساز به مدیر بدون واسطه مصرف کننده و إشراف آن بر میزان استعمال و روش ی استعمال در طول مشخص و معلوم می‌باشدکه ازنتایج آن قادر است با صرفه سازی مصرف انرژی باشد . امّا با وجود این فائده و دیگر خاصیت ها به کار گیری از سیستم های تهویه آپارتمانی , متأسفانه یک بحران و عیبی که در اینگونه سیستم ها در کشور ایران موجود است صدای مزاحم ناشی از الکتروموتور حرفه داکت ها است که به دلیل تعبیۀ آن درسقف کاذب سوئیت ها یا این که نظیر آن و یا این که جایی در حدود اتاقها مثل بالکن که در اکثری از مورد ها سبب ساز سلب آسایش وآرامش وحتی آزار دهنده است و ظاهراً گریزی از آن نیست . اگرچه اقداماتی برای رفع این ایراد شده‌است البته هنوز بطور بدون نقص رفع نشده به دلیل آن که عمدتاً کارفرمایان به علل گوناگون از قبیل عدم تصمیم گیری اول , فقدان جا , اختلاف ذوق و سلیقه , عدم شناخت با جزئیات فنی داکت اسپلیت ها , محلِ تعبیه و کارگزاری داکت اسپلیت ها را در درون سوئیت پیش گویی می نمایند که نتیجۀ آن مشکلاتی است که بعدها مصرف کننده با آن مواجه می شود . این سیستم ها در ایالات متحده و اروپا هم همگانی است امّا محل کارگذاری آن در مکانی بیرون از محل سوئیت است و قاعدتاً مشکلات جان دار در جمهوری اسلامی ایران را به همراه ندارد . به یاری رشته آوری نوین دیجیتال را حل سادگی برای رفع این ایراد موجود است که سبب ساز ارتقاء بازده وسطح کیفی و همینطور افزایش درمدیریت مصرف انرژی و ارتقاء قدمت الکترو موتورفن می‌گردد . کمپانی هایی تولیدکننده و وارد کنندۀ داکت اسپلیت ها و مصرف کنندگان با شخصیت این سیستم ها میتوانند برای کامل شدن مزایای سیستم های داکتی و کم شدن معایب آن ها از این را حل استعمال کنند تا از صدای مزاحم و آزار دهنده حرفه که به خصوص در به دور ذیل و در زمستان که مصرف کنندگان بیشتر با آن روبرو هستند رهایی یابند و با آسایش و وقار برنده به گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع محیط معاش خویش شوند جایی را که نامش آرامبخش است و بایست سبب ساز ساکن شدن و متانت گردد . نصاب داکت اسپلیت
اما افتخاری دیگر در عرصه تولید داخلی :

دیجیکنترل :
سیستمی اختصاصی است که برای داکت اسپلیت ها و موتور های خازن دایم تهویه که در باصرفه سازی مصرف انرژی مؤثر می‌باشد . راه‌حل پیشنهادی برای حذف صدای مزاحم از داکت اسپلیت های Rheem – Goodman – Daikin – Lennox – Gree – Toshiba – LG – Mcquay و اشکال دیگر از اسپلیت های کانلی , سیستم اختصاصی دیجیکنترل است . . دیجیکنترل یک سیستم ابتکاری میکرو کنترلی هست که توانسته است در مبحث در دست گرفتن بدور موتور رشته دیمر را از این مقوله در اختیار گرفتن موتور کنار گذارد وبا هزینه ای به مراتب تحت خیس از اینورتر موتورفن های تک فاز راکنترل کند به دلیل آن که دیمر نیز سبب تولید نویز و همچنین منجر کاهش قدمت الکترو موتور ها است بعلاوه تلفات حرارتی زیاد دارااست و منجر ارتقا برق مصرفی وکاهش عمرموتورفن است که در دیجیکنترل همگی این مشکلات حل شده‌است .
این سیستم به خواسته در اختیار گرفتن الکتروموتورهای دیسکی ( فیشباخ ) پباده سازی و ابتکار عمل شده‌است و برای اشکال الکتروموتورهایی که سرعتشان با تغییر و تحول ولتاژ سوای تغییر‌و تحول فرکانس در اختیار گرفتن میگردد ( مثل فیشباخ , رزنبرگ , یونیورسال ) , بویژه در کاربردهایی که گشتاور با کاهش سرعت کاهش می یابد , نظیر هواکش‌ها و دستگاه - های تهویه مطلوب است .
یکسری تولیدکننده این گونه الکتروموتورها و فن‌ها ( در قبلی و هم اکنون ) عبارتند از :
تست , دمنده , رزنبرگ , فیشباخ , گردباد ساز کرمان و نیروتهویه .
این الکتروموتورها در اکثری از دستگاههای تهویه حرارتی و برودتی تبخیری و کمپرسوری , مثل یونیت هیتر , کولر آبی‌رنگ , هواکش , ایرواشر و زنت و دیگر سیستمهای تهویه همچون سیستمهای گودمن ( Goodman ) و ریم ( Rheem ) و میتسوبیشی بکار می روند . این سیستم میکروکنترلری , ولتاژ سینوسی برق شهر را سوای هیچگونه اعوجاج و نویز کاهش می‌دهد و به موتور تحویل می دهد .
حل نقص‌ نویز , صدای مزاحم و لرزش موتور ( ناشی از به کارگیری از دیمر ) , تلفات حرارتی مضاعف کم و راندمان بیشتراز 95 % , ارتقاء قدمت موتور , به کار گیری از تکنولوژی میکروکنترلر , سازش با ترموستات دیجیتال و مکانیکی , و قابلیت در اختیار گرفتن از روش به دور از مزایای این سیستم می‌باشند .
پاورباکس دیجیکنترل مشتمل بر یک موفقیت میکروکنترلری با شش پورت محل ورود و خروجی مشتمل بر سه محل ورود موقعیت تعیین به دور , فاز , نول و خروجی برای اتصال به موتور هست ( که ولی در یک جور دیگر از این دستگاه با هشت شرایط تعیین به دور تعداد پورتها به 11 می‌رسد ) .
این جعبه در کنار موتور یا این که در مسیر سیم کشی نصب شده و بخش در دست گرفتن آن بر روی دیوار و دراختیار استفاده کننده نصب می‌گردد .
استفاده کننده می تواند توسط دستگاه در دست گرفتن سرعت موتور ( هوادهی ) را در حالات : 1 ( کم ) , 2 ( میانگین ) و 3 ( فراوان ) دهد .
این دستگاه کنترل میتواند یکی از موارد زیر باشد :

کلید گردان سه حالته ( کلید سه بدور )
ترموستات مکانیکی سه بدور ( سقفی )
ترموستات دیجیتال سه به دور خود کار با نمایشگرLCD با قابلیت و امکان ریموت در اختیار گرفتن پاورباکس دیجیکنترل در کنار موتور یا این که در مسیر سیم کشی نصب می‌گردد .
از مزایای به کار گیری از دستگاه دیجیکنترل میتوان به نکات زیر اشاره کرد :

کاهش بدور الکتروموتور
سوای نویز و اعوجاج
تبدیل رشته تک بدور به سه به دور
سازگار با ترموستات و کلید سه به دور
راندمان بالا و تلفات حرارتی بسیارکم
کاهش مصرف انرژی
ارزانتر از اینورتر
ارتقا قدمت موثر موتور
کاهش آلودگی صوتی و کاهش صدای حرفه در دورهای ذیل
مدلهای متفاوت دستگاه دیجیکنترل :
از 2 آمپر تا 15 آمپر با قابلیت تهیه و گزینش سرعت موتور و در بعض مدلها بهمراه رله جدا از هم برای دستور به پمپ یا این که شیربرقی ساخت شده‌اند . ساخت مبنی بر توصیه یگانه هم پذیرفته میشود .
الکتروموتور داکت اسپلیت ها را با دیمر در دست گرفتن نکنید .
سیستم کاهش بدور دیجیکنترل برای الکتروموتورهای دیسکی , اکسترنال روتور و یونیورسال خصوصاً در کاربردهای رشته , هواکش , کولر و کلاً دستگاههای تهویه سفارش می شود .





:: برچسب‌ها: داکت اسپلیت , ویژگی های داکت اسپلیت , مزایای داکت اسپلیت , نصاب داکت اسپلیت ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: